Jak otevřít vlastní kebab prodejnu tak, aby byla úspěšná? V tomto článku najdete jasný a přehledný postup, co vše je potřeba zařídit, od prvního nápadu až po samotný provoz.
Postavit se na vlastní nohy a rozjet podnikání v gastronomii zní pro spoustu lidí jako velmi dobrý nápad. A není divu, dobré jídlo spojuje, přináší radost a dokáže zajistit stálý příjem. Jedním z konceptů, který si v posledních letech získal obrovskou oblibu, je kebab. Najdeme ho téměř na každém rohu a zákazníci se k němu rádi vrací. Ale jak otevřít vlastní kebab prodejnu tak, aby byla úspěšná? V tomto článku najdete jasný a přehledný postup, co vše je potřeba zařídit, od prvního nápadu až po samotný provoz.
Než se pustíte do shánění prostor nebo vybavení, ujasněte si, co vlastně chcete dělat:
Na tyto otázky totiž navazuje celý podnikatelský plán. Ten vám pomůže k tomu, abyste měli jasnou představu a hlavně je nezbytný i v případě žádosti o úvěr či dotace. V plánu si spočítáte odhadované náklady (nájem, vybavení, suroviny, zaměstnance) a očekávané příjmy.
Umístění je pro kebab prodejnu zásadní. Nejlépe fungují frekventovaná místa jako jsou centra měst, okolí škol, nádraží nebo velká sídliště. Při výběru prostor si pohlídejte:
Pokud plánujete menší bistro, vyplatí se myslet i na posezení pro hosty a toaletu.
Gastronomie je obor s poměrně přísnými pravidly. Co je potřeba zajistit:
Bez kvalitního vybavení se neobejdete. Kebab je typ jídla, kde rozhoduje rychlost, spolehlivost a jednoduchá příprava. Mezi základní vybavení patří:
Právě v této části se vyplatí obrátit na specializované dodavatele gastro vybavení jako jsme třeba my. V Gastronom Technik nabízíme kompletní sortiment pro kebab bistra - od grilů až po vitríny.
Suroviny rozhodují o tom, zda se k vám zákazníci budou vracet. Základem je kvalitní maso - kuřecí, hovězí či telecí. Vedle toho čerstvá zelenina, omáčky a pečivo (tortilly, pita, bulky). Najděte si stabilní dodavatele, kteří vám zajistí pravidelný a spolehlivý rozvoz.
Pro menší kebab prodejnu často stačí dva až tři zaměstnanci. Počítejte ale s tím, že práce je rychlá, fyzicky náročná a vyžaduje správné hygienické návyky. Proto je nutné školení nejen z hlediska přípravy jídla, ale i hygieny a bezpečnosti práce.
Ani ten nejlepší kebab se sám neprodá. Důležitá je propagace při otevření i dlouhodobě. Zkuste:
Na začátku se vám určitě vyplatí speciální akce, například ochutnávky zdarma nebo zvýhodněná menu.
Samotný den otevření je velká událost, proto z něj udělejte malou slavnost. Přidejte hudbu, vyvěste plakáty v okolí a nabídněte ochutnávky. První dojem zákazníků je totiž ten nejdůležitější, protože pokud budou spokojeni hned od začátku, máte velkou šanci, že se k vám budou vracet.
Otevřít kebab prodejnu není jednoduchý úkol, ale s pečlivou přípravou se dá zvládnout. Potřebujete mít jasný plán, vhodné prostory, kvalitní vybavení, spolehlivé dodavatele a osobní přístup k zákazníkům. Jestliže se vše podaří, můžete vybudovat podnik, který vás uživí a bude mít spokojenou a stálou klientelu.
Nevíte si rady a potřebovali byste pomoct s výběrem vhodného zařízení do vaší kebab prodejny? Obraťte se na nás, rádi vám pomůžeme a doporučíme to nejlepší vybavení přímo pro vás.
Brand chef
Petr Soukup
Pro další informace nás kontaktujte na telefonním čísle nebo nám napište prostřednictvím e-mailu
Táborská 191/127615 00 Brno - Židenice
Po–Pá: 8:00–16:00